לוגו
תמונה של אישה
אתר המומחים של ישראל
button
button
button
button
button
button
button
button
דוא"ל:
סיסמה:
זכור אותי
הירשם לאתר כ מומחה-עסק / חבר-גולש
עברנו לאסקימו מומחים בוידאו-צ'ט - אתם מוזמנים להצטרף אלינו askimo.co.il

%>
בריאות ורפואה
בריאות האישה
בריאות הגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות וכירורגיה
בריאות ורפואה - כללי
בריאות עור ואסתטיקה
דת ויהדות
הבית והגינה
הנדסה ותכנון
חוק ומשפט
חינוך והוראה
כלכלה ועסקים
מדעי החברה
מדעי הטבע והסביבה
מדעי הרוח
מודעות ורוחניות
מחשבים ואינטרנט
מידענות ויעוץ
ממשל ובטחון
משפחה והורות
סטודנטים ואקדמייה
פנאי ותרבות
פסיכולוגיה ותרפיה
רכב ותחבורה
רפואה ובריאות
רפואה משלימה
שיווק ופיתוח עסקי
שפות ועריכה
תיכון ובגרויות
בבילון

רוצה להתייעץ עם מומחים בוידאו? לחץ כאן

שאלות ותשובות - סוציולוגיה
 

מומחי KOL בתחום מדעי החברה >> סוציולוגיה :
גב' , גב' איריס אבידן, גב' שירה אליצור, גב' סיגל בן עמרם, גב' אורלי גיטרמן, גב' עירית גיל-בוגן, מר עודד גינגיס, מר עודד גינגיס, גב' גלית גנאור, מר עוזי דורנאי, גב' מיה דיאמנד, פרופ' רן חרמש, מר עומרי טרבלסי, גב' רותי לוי, גב' שירית סימסולו, מר אילן פיילוס, גב' טלי פרטוש, מר אריה קוגן, מר ג'וני קליין, מר משה שחר

פנה לעסק / מומחה בסוציולוגיה

מדעי החברה >> סוציולוגיה

האתיקה הפרוטסטנית

שלום
שאלתי היא זו : מהן 3 הדרכים שבעזרתן מוכיח מקס וובר את הקשר בין האתיקה הפרוטסטנית לרוח הקפיטליזם.
אין צורך לסכם את כל משנתו של מקס וובר אלא רק נושאים רלוונטיים.

תודה .


האתיקה הפרוטסטנטית ורוח הקפיטליזם לפי ובר (ויקיפדיה)

א. בספרו טוען ובר שהחידוש העיקרי בתפישת העולם הפרוטסטנטית נובע מוויתור על קשר ישיר בין אדם לאל. בניגוד לנצרות הקטולית. אדם לא אמור להבין את רצון האל או ליצור קשר עימו(הגישה הטרנסצנדנטלית של האל בגירסה הקלוויניסטית)-גישה פטאליסטית לקיום האנושי. הצלחתו של האדם בחיים היא סימן-אישור לבחירתו ע"י האל גם אם אין לאדם השפעה על הגורל שלו. על האדם להתאמץ ללא הרף על מנת לשפר את הישגיו, כדי להוכיח את הבחירה בו. זמן שאינו מנוצל לקידום הצלחתו של האדם הוא זמן מבוטל.

ב. האתיקה הפרוטסטנטית מתוארת ע"י ובר כתובעת צבירה, חיסכון, קמצנות ועבודה מאומצת, כמטרות הקיום ולא ככלים להשגת דבר מה אחר-הגישה הקפיטליסטית הבסיסית, שבה בבסיס ניהול ההון (שהוא יסוד הכלכלה הקפיטליסטית) עומד רווח. הצבירה השיטתית של הון היא מטרה בפני עצמה, ואינה מחייבת את מימושה הכלכלי, בקניית נכסים. ובר מדגיש את חשיבותם של גורמים תרבותיים ואידיאולוגיים בניתוח תופעות חברתיות בניגוד לקרל מרקס שמדגיש גורמים חומיריים.

ג. האתיקה הפרוטסטנטית הסירה את אשליית "הקסם" שהייתה בימי הביניים, והעמידה במקומה את הרציונליזם - גישה שיטתית למציאת מטרות ופתרונן באופן האופטימלי. ביטוייו העיקריים הם:
שיטה קפיטליסטית, מדינה ביורוקרטית, משפט פורמלי-רציונלי.

תשובה זו ניתנה על ידי גולש KOL יעל לוין

[30608]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

ברצוני לקבל פירטים ביבליוגריפים

ברצוני לקבל פירטים ביבליוגריפים בנושא רשתות חברתיות בכלל והפרט בארגון וכן שימוש בערוצי תקשורת שונים כגון: איימייל , מסנג'ר וכ"ו
תודה רבה


רשתות חברתיות באירגון מעודדות שילוב מנצח של כישרון ורעיון כדי לעורר חדשנות. אם הן לא מנוהלות כיאות החדשנות תדוכא
http://it.themarker.com/tmit/article/4448
מה אפשר לעשות עם רשתות חברתיות? למצוא עבודה, למצוא עובדים, לזהות מגמות, כיווני התפתחות, פתרונות לבעיות מורכבות, להציג מצבים מסובכים בצורה ויזואלית. לזהות ולנהל את זרימת הידע: למי יש? איזה ידע חסר? איך הידע זורם? באילו עוצמות? מי צורך ידע? מי תורם ידע? איך מצוותים צוותים שיעסקו ביצירת ידע בצורה מיטבית. צריך לבנות רשתות גם עם הלב: צריך להכיר את הנפשות הפועלות, הרגישויות, הזרמים העיליים והתת-קרקעיים, להתחשב בך בבניית הרשת ובניהולה הנכון.
http://www.e-mago.co.il/Editor/economy-1055.htm

תשובה זו ניתנה על ידי גולש KOL יעל לוין

[30581]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

"השאלה שברצוני להציג איננה

"השאלה שברצוני להציג איננה מדוע אנו מדוכאים, אלא מדוע אנו אומרים, בלהט כה גדול, במרירות כל רבה כנגד העבר הקרוב ביותר שלנו, כנגד ההווה שלנו וכנגד עצמנו, שאנו מדוכאים".

-מהי המסגרת התיאורטית מתוכה נאמר משפט זה? יש להציג את מאפיינה התיאורטיים. איזה סוגים של תהליכים חברתיים היא מסוגלת להסביר?
-מי הוא/היא הכותב/ת?
-יש להביא דוגמא נוספת אחת לפחות היכולה להסביר מסגרת תיאורטית זו.

זו השאלה שניתנה לי במבחן בית. הציטוט לקוח מדבריו של פוקו. התשובה לא צריכה לעלות על 800 מילים.

השאלה שברצוני להציג איננה מדוע אנו מדוכאים, אלא מדוע אנו אומרים, בלהט כה גדול, במרירות כל רבה כנגד העבר הקרוב ביותר שלנו, כנגד ההווה שלנו וכנגד עצמנו, שאנו מדוכאים". ?
כשנה וחצי לאחר מכן, ב-1976, פרסם פוקו את הראשון מבין כרכי תולדות המיניות: הרצון לדעת (Histoire de la sexualité, vol. 1 : La volonté de savoir). פוקו שאף לערוך מחקר מקיף על המיניות זמן רב לפני הפרסום, וכל העת אסף לשם כך חומרים. על רקע אירועי 1968, ואידאולוגיות השחרור המיני שהבטיחו, קיבל המחקר משנה חשיבות. תולדות המיניות, בדומה ל"לפקח ולהעניש", הוא מחקר על "כוח" ועל האופנים בהם הוא מופעל בחברה. בעבודתו על בתי-הסוהר הראה פוקו כיצד חוצה הכוח את החברה כולה באמצעות תהליכים "דיסציפלינאריים" שממשמעים ומרסנים את הגוף. במחקר הנוכחי חקר הפילוסוף את המתקנים והעזרים אשר קישרו את המיניות למנגנונים ורשתות של כוח. אך פוקו אינו מנסח עוד "היפותזה דכאנית", אשר מוכיחה עד כמה מדוכאת, מושתקת ומודחקת המיניות החברה המערבית, אלא מעמיד אותה במבחן: "השאלה שברצוני להציג איננה מדוע אנו מדוכאים, אלא מדוע אנו אומרים, בלהט כה גדול, במרירות כה רבה כנגד העבר הקרוב ביותר שלנו, כנגד ההווה שלנו וכנגד עצמנו, שאנו מדוכאים?" [12] דרך עיסוק בטכניקות של וידוי (דתי, פסיכיאטרי, פסיכולוגי, פדגוגי), והפיכת הוידוי מפרקטיקה דתית לפרקטיקה מדעית, בוחן פוקו את כינון הסובייקט (subject) המודרני - על כפל המשמעות של המונח - כנָתִין מוכנע וכפּ‏רט ייחודי

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר בועז הדר

[27712]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

"הפרט הופך לעצמי כל

"הפרט הופך לעצמי כל עוד הוא לוקח את התפקיד של האחר ופועל ביחס לעצמו כמו ביחס לאופן שבו האחרים פועלים" ציטוט זה מתאר דימוי של חברה. עמוד/י על דמוי החברה כפי שהוא עולה מן הציטוט ואתר/י את המסגרת התיאורטית ממנה יוצא הכותב. >כמו כן, יש להציג דימוי חברה אחר של תיאורטיקן אחד לפחות תוך הדגשת ההבדלים ביניהם. זו השאלה שעומדת בפני כאשר ההוגים הרלוונטים הם-דירקהיים,מרקס,ובר ומיד.
תודה רבה.

מצורף קישור למסמך (נדרש להעתיקו לשורת הכתובת שבדפדפן) , אני מאמין שיעזור לך ואולי אף יותר מזה. במידה ואכן עזר אשמח לקבל משוב דרך האתר - KOL
http://forum.bgu.co.il/downloads/%5B571%5D___________________2.doc

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר משה צור

[25179]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

שלום,
לעבודה סמנריונית בקורס פונדמנטליזם

שלום,
לעבודה סמנריונית בקורס פונדמנטליזם אני עושה עבודה על היום שאחרי ההתנתקות, תוך התמקדות בשאלה המופיעה בהמשך. ערכתי ראיונות וכעת אני נדרשת לתאוריות ומאמרים ישנים וחדשים על מנת ליצוק תוכן לעבודה. אודה לכם אם תפרטו תאוריות או תפנו לסיכומים ובמידה ולא אז להפנות למאמרים רלוונטים.תודה.
שאלת המחקר: מה השפעתה של תוכנית ההתנתקות על יחסו של הנוער כלפי המדינה, הצבא, הרבנים ואישי הציבור. והאם ייתכן שהנוער בחר להנהיג את עצמו ופעל לפי האינטואיציות שלו? השערת המחקר: למרות שלפי תפיסתם - המדינה, הצבא והרבנים פגעו ובגדו בהם, ימשיכו בני הציונות הדתית להתנדב לצבא ולשרת את המדינה בצורה המרבית. בנוגע לרבנים ימשיכו ללכת בהנהגתם אולם בפעם הבאה, כבר לא ילכו בעיניים עצומות אחרי שום הנהגה וינהגו בקיצוניות רבה יותר.

הייתי עושה שתי בדיקות- ראשית בודקת האם פורסמו עד עתה מאמרים על ההתנתקות. הניחוש שלי הוא שאם פורסמו מחקרים אז כמותם מעט והם לא בדקו ספציפית את מה שאתה בודק. אבל בכל מקרה בדיקה כזו היא הכרחית. כדאי להכנס למאגר חיפה (הכולל את כל המאמרים בעברית) ולחפש תחת מילת המפתח התנתקות.

בשלב הבא כדיא לחשוב לאילו תאוריות גדולות ונרחבות יותר ניתן לקשור את הנושא. בקיאותי בסוציולוגיה איננה רבה אך הייתי בודקת תיאוריות על תנועות המונים ועל מקומו של הנועש בתנועות כאלה ומנסה להסביר את ממצאיך לאור התאוריות האלה.

אינני גובה תשלום על תשובה זו.

בהצלחה

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' ליאת לב-שלם

שלום טל!
ראשית ברצוני להעיר לגבי שאלת המחקר, אשר לדעתי מורכבת מידי, וניתן לחלקה למספר תת-שאלות:
השפעת ההתנתקות על
*יחס כלפי המדינה ומוסדותיה (אישי ציבור נכנסים בסעיף זה)
*נכונות לשרת בצבא
*יחס לרבנים
*הצורך במנהיגות פנימית- בקרב בני הנוער עצמם

גם בהשערת המחקר יש לך מספר השערות נפרדות:
*לפי תפיסתם הצבא והרבנים בגדו בהם (זו השערה, ואינך יכולה להניח זאת לפני המחקר וניתוח השאלונים)
*בהנחה שההשערה הראשונה התקיימה, ימשיכו בני הציונות להתנדב ולשרת את המדינה בצורה המרבית (אולי ראוי להכניס כאן את המניע המשוער לכך ולבחון אותו)
*הנוער ימשיך ללכת תחת הנהגת הרבנים, אך בשיקול דעת- לא בעיניים עצומות
*הנוער ינהג בעתיד בקיצוניות רבה יותר.

כפי שניתן לראות, יש כאן נושאים רבים, ואני ממליצה לבחון האם יש מקום לחקור את כולם בעבודה סמינריונית אחת, או לוותר על חלק ולבחון את הנושאים הנבחרים יותר לעומק.


לגבי חומר רקע, הייתי ממליצה לבחון חומר בנושא טראומה פוליטית בארועים שונים בעבר, לחפש מחקרים בעקבות פינוי ימית ומעקב אחרי המפונים. מצורפים להלן מספר מאמרים, חלק קשורים באופן חלקי, אך יתרמו לרקע הכללי ולנתונים לגבי השפעת טראומה פוליטית על נוער מבחינה פסיכולוגית והשקפת עולם.
(יכול להיות שחלק מהמאמרים לא נגישים בטקסט מלא מכל מחשב, ויש להיכנס ממחשב באוניברסיטה):



מאמרים אלו יובילו אותך למאמרים נוספים בהתאם לכיוון הרצוי לעבודה (לאחר זיהוי נושא מעניין במאמר יש למצוא את המקור מממנו צוטט, או לחילופין לחפש מאמרים המצטטים את המאמר הרצוי. http://scholar.google.co.il/ הינו כלי יעיל לחיפוש חומר מקצועי).
לאחר סקירת הספרות, יש לנסח מחדש את השערות המחקר בהתאם למחקרים קודמים, ולחזור גם בשלב המסקנות ולבחון האם יש התאמה או סתירה בין מחקרים קודמים לתוצאות של המחקר שלך.

בהצלחה!

The Antinomies of Collective Political Trauma: A Pre-Theory

Values Following a Major Terrorist Incident: Finnish Adolescent and Student Values Before and After September 11, 2001

Young Israelis'''' Reactions to National Trauma: The Rabin Assassination andTerror Attacks

Youth as Social and Political Agents: Issues in Post-settlement Peace Building

In the Shadow of Terror: Changes in World Assumptions in Israeli Youth

Collective Political Action and Media Strategy

Religious and Ideological Dimensions of the Israeli Settlements Issue: Reframing the Narrative?

כנס "איים של חוסן"

אלימות פוליטית בישראל

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' רותם פריזנט

[23069]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

עליי להשוות בין 2

עליי להשוות בין 2 תפיסות פילוסופיות בעת החדשה, אשר עיצבו את דפוסי החינוך בתקופתן. יש לתאר בקצרה כל אחת מהתפיסות, תוך אזכור הוגי הדעות הבולטים. עליי להתייחס לתפקיד החינוך ותפקיד האמנות בתפיסה זו. יש להתייחס למושגים כגון: יצירתיות, תבונה, קשרים חברתיים, פרט וחברה, אותם יש להגדיר בקצרה. חשבתי להשוות בין מרקס לבין וובר,אך אקבל גם הצעות אחרות להשוואה. אשמח לקבל תשובה מלאה, אך אם ישנה בעייה אשמח גם לקבל תשובה חלקית (רק על השוואה בין ובר למרקס). תודה.

ובר הבחין בין שלושה סוגי פעולות חברתיות:

פעולות אמוציונליות, הנובעות מספונטניות ואימפולסיביות ומושפעת במידה רבה מכריזמה.

פעולות מסורתיות, הנובעות מהרגלים, יסודות נלמדים ומ"טבע שני".

פעולות רציונליות, פעולות מודעות המכוונות אפריורית (באופן שאינו נובע מההתנסות) להשגת מטרות שונות.

מושג המתפתח בהגותו של מרקס היה רעיון הקונפליקט החברתי, מאבק בין מגזרים של החברה על משאבים מבוקשים. קונפליקט חברתי יכול לשאת משמעויות רבות אך מרקס ראה את העיקר בסוג הקונפליקט החברתי המתהווה בין מעמדות חברתיים כתוצאה מן האופן שבו החברה מייצרת מוצרים חומריים. ...

הסוציולוגיה של ובר משקפת את הגישה הפילוסופית המכונה אידיאליזם, המדגישה את השפעתם של רעיונות אנושיים על עיצובה של החברה. ובר הבין את כוחה של הטכנולוגיה והכלכלה והסכים עם רבים מרעיונותיו של מרקס על הקונפליקט החברתי. אך הוא חלק על ניתוחו המטריאליסטי של מרקס וטען שהשוני בין החברות האנושיות נובע בעיקר מהאופן שבו חבריהן רואים את העולם. ובר האמין בכוחם של רעיונות, בעיקר אמונות וערכים, לשנות את העולם. לפיכך, בשונה ממרקס, הוא ראה את החברה המודרנית לא רק כתוצר של הקפיטליזם והטכנולוגיה החדשה אלא גם של אורח מחשבה חדש. ....

בחקירתו מעלה ובר כי האתיקה הפרוטסטנטית הסירה את אשליית ''הקסם'' שהייתה בימי הביניים, והעמידה במקומה את הרציונליזם - גישה שיטתית למציאת מטרות ופתרונן באופן האופטימלי. גישה זו דחקה את מקום האמוציונליות והמסורת, ויצרה את המבנים החברתיים המתאימים לחתירה התכליתית להגשמת המטרות האישיות של כל אדם.

לדברי ובר לרציונליזם ביטויים רבים. ביטוייה העיקריים הם:

השיטה הקפיטליסטית

המדינה הביורוקרטית

המשפט הפורמלי-רציונלי

ובר, כהמשך לחקירותיו, מעביר ביקורת על הרציונליזם, וטוען כי חלק מן האנושיות אבד. לטענתו, התקופה המודרנית הרציונליסטית הפכה את האמצעים למטרות, ובכך נושלה ממטרותיה ומערכיה המהותיים והלא אינסטרומנטליים. גישה זו הוא מסכם במשפט שטבע: אנו חיים בתוך כלוב הברזל של הרציונליות.

הביורוקרטיה על-פי ובר
ביטוי בולט במיוחד לצמיחת הרציונליזם מוצא ובר בהתפתחות הביורוקרטיה והמדינה הביורוקרטית.

מושג חשוב במחקריו של ובר הוא הסמכות: שינוי התנהגותו של אדם בהתאם לרצונותיו של אדם אחר בלא הפעלה ישירה של כוח. בהתאם לחלוקה הקודמת (לפעולות אמוציונליות, מסורתיות ורציונליות), מחלק ובר את הסמכויות על פי הבסיס עליהן הן נשענות. ובר טוען כי סמכות על בסיס אמוציונלי (שעיקרה דמות מנהיג כריזמטי) היא ארעית, וכי עשוי להתקיים תהליך רוטיניזציה של הכריזמה – מיסוד של הסמכות האמוציונלית לבסיס קבוע. בסיס זה יכול להיות מסורת (בדומה לסמכותה של אצולה), או סמכות חוקית-רציונלית.

על-פי ובר, הסוג האחרון של סמכות, המכונה ביורוקרטיה הוא המקובל ביותר בעולם המודרני, שכן הוא נבחר כחוק בארגונים ומשטרים שונים, ומכיוון שהוא משרת מטרות מוסכמות באופן יעיל. בהתאם לכך העמיד את הסמכות הרציונלית כעליונה עבור ניהול החברה, ועל סמך קביעה זו פיתח את המודל הטהור של הביורוקרטיה: ניסוח אוניברסלי להתנהגות רציונלית יעילה בחברה. כדוגמה למודל זה מתייחס ובר לביורוקרטיה הפרוסית.

לטענתו, עליונות זו של הביורוקרטיה נובעת משני גורמים: הפרדה בין אינטרס הארגון לבין האינטרס האישי של עובדיו, ושימוש בשיטות עבודה אפקטיביות להשגת מטרות ברורות, המייצגות את כוונתה הרציונלית המודעת של החברה. מסיבות אלו יתרחב תהליך הביורוקרטיזציה עד שיקיף את כל תחומי הכלכלה.

לביורוקרטיה הטהורה מספר מאפיינים עיקריים המגדירים אותה, אותם ניסח ובר לראשונה במודל המכונה המודל הטהור של הביורוקרטיה.

המשפט על-פי ובר
ובר מחלק את תחום החוק והמשפט לארבע שיטות, וקובע את המשפט המודרני כשיטה הראשונה:

פורמלי רציונלי
פורמלי אי-רציונלי
מהותי רציונלי
מהותי אי-רציונלי
המונח פורמלי, מציין כי המשפט מתעניין בצורה ולא בתוכן. מערכת המשפט הפורמלית אינה עוסקת במשמעויות של הנושאים השונים (בניגוד למשפט המהותי), אלא רק בתבניות המסמנות אותן.
עקרונות המשפט הפורמלי, לפי ובר, הם:

מערכת סגורה: למערכת המשפט כללי דקדוק יסודיים משלה, שאינן מאפשרות עירוב של פוליטיקה או של חשיבה ערכית ומהותית, ולכל תחום בתוך המשפט כללים משלו.
מערכת עצמאית: כל הכלים הנחוצים למציאת פתרונות לבעיות משפטיות מצויות בגבולות בית-המשפט, ואין צורך במעורבות חיצונית.
שימור החוק: על השופט למצוא תמיד את הפתרון הקרוב ביותר לחוק הקיים, ולא מוטל עליו לפתחו מעבר לנדרש.
לקוניות: על השופט להיצמד ללשון החוק, ולא לחשיבה המהותית העומדת מאחוריו.
התרחקות מחשיבה ערכית: השיפוט הערכי נדחק בפני הפרוצדורות הפורמליות

קרל מרקס
לפי השקפתו של מרקס, המציאות היא קונפליקטואלית, בין שני כוחות מרכזיים - מדכאים ומדוכאים. המדכאים הם בעלי אמצעי היצור והמדוכאים הם אלה שאינם בעלי אמצעי היצור. בשלב הנוכחי אנו עדים לבורגנות המדכא את הפרולטריון. השקפתו המטריאליסטית גרסה שמבנה העל הוא השתקפות של התשתית הכלכלית, דהיינו, התודעה היא תוצר של הוויה. מרקס טען שהמהפכה בוא תבוא גם כתוצאה מכך שהקפיטליזם יביא את זה על עצמו. מעמד הפועלים ישתחרר מהתודעה הכוזבת ויפעל למען שיפור תנאי חייו. במהפכה ישתלט מעמד הפועלים על אמצעי הייצור, יבטל את הקניין הפרטי ויבנה את החברה הסוציאליסטית, שתהיה חברה שאין בה מנצלים ומנוצלים.

עיקרי המרקסיזם פורסמו בשנת 1848 על-ידי קרל מרקס ופרידריך אנגלס, במניפסט הקומוניסטי. תקופה זו, של אמצע המאה ה-19, נחשבת לתחילת צמיחתה של תופעת המרקסיזם. הייתה זו תאוריה אחת מבין כמה תאוריות סוציאליסטיות.

מרקס הוא אתאיסט שנולד למשפחה יהודית שהומרה לנצרות, בצעירותו כתביו שעסקו בשאלת היהודים יצאו נגדם. עם זאת מרקס המאוחר שינה במידה רבה מאד את יחסו ליהודים ושילב את יחסו אליהם בתפיסתו החברתית, שאף היא עברה שינויים רבים עם התבגרותו של מרקס. יחסו לתפקיד היהודים בקפיטליזם השתנה, עם שינוי התפיסה שלו לגבי מהות הקפיטליזם עצמו.

"היהודי השתחרר בדרך היהודית – בהשתלטותו על כוח הממון ובאמצעותו היה הממון לעוצמה עולמית. הכוח היהודי המעשי הייתה לו השפעה על העמים הנוצריים."
"מהו הבסיס החילוני של היהדות? מצוקה מעשית, התעניינות עצמית. מהי הכת העולמית של היהודים? התמקחות. מיהו אלו העולמי? הממון! ... מה מכילה בצורה מופשטת הדת היהודית – זלזול לתאורטיות, לאמנות, להיסטוריה, להיותו של אדם סוף לעצמו..." ~ על השאלה היהודית
(נאמר על פרדיננד לסל, משפטן יהודי) "כעת זה ברור לי, שגם צורתו של ראשו וגם מרקם שערו מראים – הוא צאצא לשחורי העור שהצטרפו לטיסתו של משה ממצרים (אלא אם אמו או סבתו מצד האבא הוכלאה עם כושי). כעת השילוב הזה של גרמניוּת עם יהודיוּת ונוכחות כושית בסיסית חייב ליצור תוצר מוזר. השתלטנות שלו גם היא מאופיינת בכושיות."
"קחו לדוגמה את אמסטרדם, עיר הנותנת מחסה לצאצאים הגרועים ביותר של היהודים שהוציאו החוצה פרננדו ואיזבלה מספרד, ושאחרי התמהמהות קצרה בפורטוגל, לאחר שהוצאו משם גם ולבסוף מצאו מקום מפלט בהולנד ... שם ופה ובכל מקום שעיר בירה קטנה מחזרת אחרי השקעות, תמיד יש אחד מהיהודים הקטנים האלה המוכנים להציע הצעה קטנה או להלוות מעט. שודד הדרכים החכם ביותר שבאברוצי אינו מעודכן יותר על מקום הכסף שבכיסו או מזוודתו של תייר מאשר היהודים הקטנים האלה באשר לכל בירה מופקרת בידיים של סוחר."
"לכן אנו מוצאים שמאחורי כל עריץ ישנו יהודי, כמו שמאחורי כל אפיפיור ניצב ישועי. בָּאמת, התשוקה לדיכוי תהיה חסרת תקווה, ויישום מלחמה אינו בא בחשבון, אם לא היו צבא של ישועים הבאים לחנוק את החשיבה וחופן יהודים לבזוז כיסים ... העובדה שלפני 1,885 שנים ישו הנוצרי הוציא את מחליפי הכספים היהודים מבית הכנסת, ושמחליפי הכספים של ימינו, המגוייסים לצד העריצות והרודנות, הם שוב יהודים, אולי אינה יותר מאשר צירוף מקרים היסטורי.

קרל מרקס- הדבר המרכזי שהעסיק את מרקס הוא העובדה שעושרה של התעשייה התרכז בידיהם של מעטים ואילו דרכים יכולים לכונן סדר חברתי חדש וצודק יותר.
מושג המתפתח בהגותו של מרקס היה רעיון הקונפליקט החברתי, מאבק בין מגזרים של החברה על משאבים מבוקשים. קונפליקט חברתי יכול לשאת משמעויות רבות אך מרקס ראה את העיקר בסוג הקונפליקט החברתי המתהווה בין מעמדות חברתיים כתוצאה מן האופן שבו החברה מייצרת מוצרים חומריים. ...

מקס וובר- הסוציולוגיה של ובר משקפת את הגישה הפילוסופית המכונה אידיאליזם, המדגישה את השפעתם של רעיונות אנושיים על עיצובה של החברה. ובר הבין את כוחה של הטכנולוגיה והכלכלה והסכים עם רבים מרעיונותיו של מרקס על הקונפליקט החברתי. אך הוא חלק על ניתוחו המטריאליסטי של מרקס וטען שהשוני בין החברות האנושיות נובע בעיקר מהאופן שבו חבריהן רואים את העולם. ובר האמין בכוחם של רעיונות, בעיקר אמונות וערכים, לשנות את העולם. לפיכך, בשונה ממרקס, הוא ראה את החברה המודרנית לא רק כתוצר של הקפיטליזם והטכנולוגיה החדשה אלא גם של אורח מחשבה חדש. ....


מקס וובר

המניפיסט הקומוניסטי

מרקס וספנסר!!!! קישור חשוב

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' מירי כהן

[17290]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

נא לא לענות על

נא לא לענות על שאלה זו. תודה !

[17289]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

סוציולוגיה

סוציולוגיה

[17288]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

סוציולוגיה

סוציולוגיה

[17287]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

אני מחפש שאלת מחקר

אני מחפש שאלת מחקר בסוציולוגיה של ילדים להורים גרושים, למשל: דימוי עצמי של ילדים ממשפחות שלמות. האם ניתן לעזור לי בהגדרת שאלת המחקר?

לילדים להורים גרושים יש בנוסף לקשיים היומיומים של ילדים שהוריהם נשואים, קשיים נוספים. לכן כדאי להתמקד בשוני המהותי הזה. וכאשר הינך בוחן שאלת מחקר רצוי שתשים דגש על הבדל בולט זה. אך עליך לזכור שגם במצב של ילדים להורים גרושים יש כמה מיקרים: יש מיקרים בהם הילד נמצא רק עם אחד ההורים הגרושים.
ישנו מצב שבו הילד חי עם שני ההורים במקביל. יש ילדים שאחד ההורים נישא בשנית או שני ההורים נישאו בשנית. המצב החדש אליו הילד צריך להסתגל הוא מורכב. ישנם מצבים שמצטרפים אחים חדשים לחוג המשפחה ועל הילד להסתגל אליהם, וזאת כאשר אין אפשרות להתחשב בקשייו של הילד שצריך להסתגל למצב חדש. הוריו של הילד שצריכים לתמוך בו נמצאים אף הם בקשיים כיוון שגם הם מסתגלים למצב חדש ולפעמים הם במצב נפשי לא טוב, ולכן קשה להם לגלות סמפטיה שמאוד נחוצה במיקרים שכאלה. לכן עליך להגדיר את הסיטואציה המדויקת של הילדים להורים גרושים בה אתה בוחר ורק אז לשאול את שאלת המחקר.

לדוגמה: כיצד ילדים להורים גרושים שאחד ההורים התחתן בשנית עם בן זוג שלו יש ילד מנשואין קודמים, מתמודדים עם הצורך להסתדר עם אח חדש וזר ועם הצורך להתיחס אליו כאל אח?

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' אירית וורמן

מספר שאלות מחקר:
מהם ההבדלים בשביעות רצון של חיי נישואין בקרב ילדים להורים גרושים?
מהם ההבדלים בדימוי העצמי?
מהם ההבדלים בקבלת ההחלטות?
האם יש קשר בין המעמד החברתי של הילד לבין המבנה המשפחתי ממנו הוא מגיע?

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL גב' ליאת עמר

[17092]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

[1] [2] [3] [4] [5] >>
***
אינדקס מומחים רואה חשבון בוידיאו צ'אט מאמן אישי און ליין מומחים לאסטרולוגיה מומחה לנומורולגיה
קוראת הקלפים און ליין רופאים מומחים בוידיאו צ'אט אורטופד מומחה און ליין נוירולוג בוידיאו צ'אט יעוץ עורך דין ברשת
אתרים משלימים - תקשור נומרולוגיה קלפים - קישורים שימושיים - ספרים ברשת - שותפים - נמורולוגיה - תיכון ובגרויות - תקשור - מומחים - משה שרון | לימודי קבלה