חשיבות אסטרטגית לארגון בשימוש
חשיבות אסטרטגית לארגון בשימוש במיקור חוץ?
MAKE OR BUY- מה זה?
ניתוח כמותי לפי נק' איזון?
ליהל כהן שלום רב:
מצורפים כמה אתרים עם מידע.
בברכה,
מריאנה גרינבלט
העובד עשה את שלו- מאמר
MAKE OR BUY?– An All Important Decision
OUTSOURCING AND MAKE OR BUY
התשובה ניתנה על ידי מריאנה גרינבלט מצוות מידעני KOL
ליהל שלום:
MAKE OR BUY - "עשה או קנה"
-------------------------
החלטה ואיסטרטגיה האם ליצר בארגון (בחברה, במפעל, בבית המלאכה של הארגון, ...), או להשיג את הפריט (מוצר, שרות) במיקור חוץ.
"לייצר" הוא להלן שם כללי לפעולת החברה: מחקר, תכן, יצור, שרות, אחזקה וכד'.
חשיבות אסטרטגית לארגון בשימוש במיקור חוץ
---------------------------------------
(1) הגדלת קיבולת הייצור והתגובה של הארגון, בלי להעמיס אותו בצורך להחזיק כ"א ואמצעים נוספים
(2) ניצול טוב יותר של מיומנויות וטכנולוגיות שאינן ב-mainline של הארגון
(3) יכולת להכווין ייצור באופן מיטבי (זמן, עלות, איכות ותשומת לב ניהולית)
(4) הקטנת סיכוני מימון ותמיכה בגודל
נקודת איזון (B.E.) ב-MAKE-OR-BUY:
-------------------------------
הכמות ו/או זמן ו/או התנאים הנלווים הנוספים שמעבר להם כדאי יהיה לנקוט באיסטרטגיה מסוימת. כך, אם ברירת המחדל היא יצור פנים: ה-BE תהיה הכמות מעבר לה משתלם להוציא ליצור חוץ.
===========
ד"ר גדי אשל
התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL ד"ר גדי אשל
ליהל שלום רב:
הגיעה אלינו עוד תשובה של מומחה שלנו וזאת תשובתו:
החלטות make-or-buy - האם עדיף לארגון להשתמש במשאביו לשם ייצור התשומות או לרכוש רכיבים ושירותים ממקורות חיצוניים. השיקולים הם בעיקר כספיים, אך יש גם שיקולים נוספים כגון - מומחיות בייצור, איכות, עמידה בלוחות זמנים ועוד.
נקודת איזון (break-even point) הינו כלי אנליטי המסייע בהחלטה האם קיבולת המפעל מספיקה על מנת להשיג רווחיות. ניתן למצוא את נקודת האיזון (ביחידות כספיות או ביחידות תפוקה) שבה מתקבל עלויות תפעול=פדיון. לצורך חישוב נקודת האיזון נדרש לדעת: עלויות קבועות, עלויות משתנות, מחיר יחידה.
התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL ד"ר אראל אבינרי
[10966]     שלח לחבר:

    הדפס:

הוסף תגובה: