שלום רב!
שאלתי היא בנושא
שלום רב!
שאלתי היא בנושא אחזקת רכב. לאור העובדה שבשנה הבאה כל מי שמקבל רכב מהעבודה ישלם מס, האם כדאי יותר לקבל אחזקת רכב או כדאי יותר לקבל רכב מהחברה?
תודה.
השאלה מעט פשטנית וזקוקה להבהרה:
מה בדיוק החלופה "לקבל אחזקת רכב" וגם איזה רכב תחזיק אז.
ראשית כדאי לדעת שמעסיק "מוציא" כ-3200 ש"ח לחודש (לפחות) בגין אחזקת רכב קבוצה 2 כמו מאזדה 3.
ננתח את מרכיבי החלופות אחת לאחת:
המיסוי על רכב צמוד יתקרב בעתיד לסכום זה, אך לא יגיע אליו בפועל. יתרון קל לליסינג.
עובד המבצע ק"מ גבוה - עלות הדלק והבלאי עולה. יתרון לליסינג.
עובד עם נהגים צעירים - ביטוח יקר יותר. יתרון לליסינג.
עובד שיוותר על רכב צמוד יקבל תוספת לשכרו עליה יהיה זכאי לתנאים סוציאליים (עד כ-650 ש"ח הגדלת הפרשות מעסיק כולל קרן השתלמות) יתרון לרכב פרטי.
עובד שיקח רכב פרטי חדש כדוגמת הליסינג, יכול להחזיקו בסכום נמוך יותר מעלות אחזקת הרכב על ידי המעביד. יתרון לרכב פרטי.
על אחת כמה וכמה אם יקח רכב בן שלוש (זול יותר) ואו מנוע חסכוני יותר, יוכל לחסוך בהוצאות הרכב בצורה משמעותית ובמקרי קיצון להגיע לאחזקת רכב מתחת ל-2000 ש"ח. יתרון לרכב פרטי.
מקווה שהייתי לעזר.
התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר זיו אביבי
יש לך טעות בסיסית - כבר זמן רב יש לשלם מס על קבלת רכב צמוד מהחברה.
מדובר על הגדלת המיסוי על ההטבה הזו.
כרגע הנושא נמצא בדיונים וטרם הוחלט אם להגדיל ואם לאו.
עד שלא יוחלט על ההגדלה , נשאר המצב הקיים בעינו.
בדרך כלל שווה לקבל רכב במקום לקבל את החזקת הרכב כי עובדה שהאוצר רוצה להגדיל את המיסוי לאור הערכה שהמיסוי נמוך ביחס לשווי ההנאה ממנו.
בכל מקרה יש מספר משתנים - באיזה רכב אתה נוסע , מה האלטרנטיבה , מה סכום השכר שלך או מה שיעור המס השולי שלך ומה כמות הנסיעות שלך.
מהנתונים הנ"ל ניתן לערוך תחשיב כדאיות.
התשובה ניתנה ע"י מומחה KOL רו"ח יורם שיפר
התשובה ניתנה על ידי לאה מור מצוות מידעני KOL
[17179]     שלח לחבר:

    הדפס:

הוסף תגובה: